Saturday, January 14, 2012

ESKOLA 2.0 ETIKETA BAT BAINO GEHIAGO.



Sortu ezinean, adoptatu

          Hezkuntzan ematen diren arazoei aurre egiteko ezin dira sortu erreminta berriak, hezkuntza ikerketari diru gutxi zuzentzen zaiolako. Hezkuntza berritzeko aukera ematen digun proiektuak diru gutxi jasotzen dute, horregatik “Web 2.0” baliatuz  “Eskola 2.0” sortu dute. Horregatik esan genezake sortu ezinean moldatu edo adoptatu egiten direla baliabideak. 

Zer inplikatzen du 2.0 kontzeptuak?

          Web 2.0-an erabiltzaileen parte-hartzean eta informazio trukaketan oinarritzen diren interneteko web-zerbitzuak definitzeko sortu den terminoa da. Termino honen erabilerarekin, interneten bigarren generazioa dela esan nahi da. Talde honetan sailkatu daitezke webgune sozialak, erabiltzaileen artean lankidetza eta informazioaren elkartrukatze azkarrean oinarritzen direnak.

          Web 2.0 ezarpenarekin ados daudenak,erreminta honek ikasleei eta irakasleei atxikitutako rolen aldaketa eta era berean betidanik eskolan eman diren irakaskuntza-ikaskuntza prozesuak aldatu daitezkeela posiblea dela adierazten dute.


         Ezaugarri nagusiak ondorengoak dira:

  • Informazioa konpartitzea errazten duten baliabide desberdinen bitartez interakzioa sortzen da.
  • Erabiltzaileak diseinatu dezake erabiltzen duena.
  • Horien adibide dira: web komunitateak, web zerbitzuak, web aplikazioak, sare sozialen zerbitzuak, bodeoen zerbitzuak, wikiak, blogak, mashups eta folcsonomiak.
  • Erabiltzaileei interakziorako bidea ematen die eta gunean zuzenketak egiteko aukera.
Politikariak leloen eta prentsa titularren beharrean.

          2009-ko irailean, Jose Luis Rodrigez Zapaterok, Espainiako lehendakari ohiak, Eskola 2.0-ren jaiotza ezagutzera eman zuen. Nahiz eta aldeko jarrerak eta kontrakoak egon, gizarteak egoera honen arabera  duen onarpena informazio falta dagoelako ez da izan izan behar zena. Horregatik galdetu genezake Eskola 2.0-ren helburua zein den? Non da edukien berdefinizioa? Non dago ikaslearen zein irakaslearen autoria? Non dago erabilera legitimora eramango gintuen salto kualitatiboa?  Eta bukatzeko, nori egiten dio mesede?

       Hezkuntza sistemari edo Hezkuntza sistementzat lan egiten dituzten enpresei?  Nor da onuradun? Nor izan beharko zen?





No comments:

Post a Comment