Saturday, January 14, 2012

ERREKURTSO ETA BITARTEKO TEKNOLOGIKOEN ANTOLAKETA HEZKUNTZAN


Sarrera.

          Hezkuntza sistema modernoek  IKT-ak hezkuntza aldaketaren ahalbideratzaile bezala kontsideratzen dute.Ikus dezakegu nola hezkuntza  aldaketa bat eragin ditzakeela  eta aldaketa honek onartuta egongo da berrikuntza didaktikoa izateagatik.
Baina errealitatean gauzak ez dira horrela, Ikt-en sorrera hezkuntza zentroetan eraginkorra izan dadin, ezinbestekoa da zentro hauen antolakuntzan aldaketak egotea hau da, irakasle bakarra egotearen ideia tradizionala aldatzen eta kolaborazioan oinarritutako irakasle-ekipo konplexuagoengatik ordezkatzen ari denez, organizazio ereduak irakasleei maila altuagoa eskatuko die.

IKTen eredu antolatzaileak hezkuntzan

          Hiru eredu antolatzaile bereizi zituzten hezkuntzan:
  • Eredu burokratikoa (erabiliena)
  • Sistema soziala
  • Komunitatea
          Nahiz eta hiru eredu hauek hezkuntza zentroetan  presente egon, eredu burokratikoa da irauten duena, baina zentro hauek estrategi eta teknika egokiekin kudeatuta egon beharko lukete, ezagutzen gizartearen eskaerak berriei aurre egiteko. Horretarako lau elementu daude parte hartzen dutena kudeaketa horretan:
  • Zuzendaritza taldea (beharrezko konpetentzia antolatzaileekin).
  • Baliabideak …(eskolen errekurtsoen gestiorako estrategia antolatzaileak).
  • Hezkuntza administrazioarekin harremanak
-                       Eskolaz kanpoko agenteekin harremanak( komunitatea, gurasoak, beste eskola zentroak).


       Ondoren, hezkuntza zentro batzuek, IKTen integrazioa eman dadin, bereganatu dituzten antolakuntza modeloak jasotzen dira:



Adopzio teknologikoaren eredua: eredu honetan azpiegitura teknologikoaren, baliabideen antolakuntza eta irakasleen konpetentzi teknikoak lantzen dira.Ez dira hezkuntza zentroaren ikuskera eta helburua argi eta garbi adierazten. Irakasleak dira aldaketa agente nagusiak. Honako zentroetan pedagogia, azalpenean oinarrituta dago, horregatik esan genezake Ikt-en helburua komunikazio gaitasunak lantzea izango dela irakasleek erabiliko badituzte baliabide bezala.  

Katalitiko integrazio eredua: Zuzendaritza taldea ikuspegi oso argia duen aldaketaren klabea da. Garapen estrategikorako plana du, zein irakasleen formakuntza profesionalean oinarritzen den berrikuntza didaktikoa da eta curriculuma  zentroaren testuingurura egokitzen ahalegintzen da. lidergo argi bat dagoenez, zentroari behartzen dio etengabeko prozesu berritzaile batean egotea.


Integrazio kulturalaren eredua: Gaitasun indibidualak, autoikaskuntza eta etengabeko ikaskuntza jasotzeko gaitasunean oinarrituriko garapen maximoak sustatzen ditu. IKT-ek ikasleen eta irakasleen etengabeko hobekuntzarako baliabide gisa ulertzen dira.



 IKT-ek ikaskuntza-komunitateen eraikuntzan duten papera

Hezkuntza lidergoari dagokionean, XXI. Mendeko eskolekin bat datozen lau estilo ezberdin defini daitezke:
  • Lider irakasgarri: eredu papera betetzen du, hezkuntza proiektua eta proiektu curricularra koordinatzen ditu, garapen profesionala sustatzen du …
  • Lider transformatzailea: hezkuntza zentroaren hobekuntza sustatzen du eta kooperazio eta garapen profesionalaren bitartez honen berrikuntza.
  • Lider integratzailea: langilegoaren, hezkuntza jardueraren eta baliabide ekonomikoen gestioen bisioak konbinatzen ditu, eskolako helburua etengabeko hobekuntzari zuzenduz.
  • Lider kooperatzailea: Hezkuntza zentro guztiaren partaideek konpartitzen duten ardura gisa ulertzen da lidergoa.

          Bestalde, hezkuntza zentro orok,landu beharko luke hiru esparruetara zuzendua dagoen IKT-en Integraziorako Proiektua:

  1. IKT-ek zentroaren proiktu kurrikularrean ezarritakoarekin koherenteak diren baliabide didaktiko gisa.
  2. IKt-ek hezkuntza komunitatea osatzen duten kideen arteko komunikazio tresna gisa.
  3. IKT-ek eskola zentroaren organizaziorako, gestiorako eta administraziorako baliabide gisa.
          Egungo egoera politikoa, ekonomikoa, soziala eta kulturala ez dira egokiak hezkuntza berrikuntza eman dadin. Gainera, inork ez ditu hartu nahi lidergo ardurak eta nahiz eta prestakuntza duen jendea gehiago egon, oraindik ere ez dago eskoletan ematen ari den teknologien integrazioari aurre egiteko irakasle nahikoak. Dena den, egoera hau normala da aldaketak uneoro ematen direlako.

         “Ikasten duten Organizazioak” (IO) “ taldeak oso paper garrantzitsua izango du. Ezaugarri nagusiak hauek izango dira:
  • Ikuskera amankomunak.
  • Errespontsabilitate kolektiboa.
  • Ikaskuntza profesional bat sustatzeagatik, bai indibidualki zein taldeka.
  • Talde bateko partaide bezala sentitzeko gaitasunak lantzen dituzte.
  • Errespetua, babesa,ebaluazioa,lidergoa eta kudeaketa lantzen dira.

Ezagutzaren kudeaketa ikaskuntzaren gizartean

        Ikt-ek hezkuntza zentro desberdinak elkar konektatzeko baliabide bezala erabili dezakegu eta era berean informazioaren elkartrukea azkarragoa izango da. Nahiz eta momentuz abantailak bakarri ikusi, aipatu behar dugu Ikt-ek hezkuntzako arlo batzuetarako oso baliagarriak direla baina ez hain beste batzuentzat.

 Hezkuntza espazioen kudeaketa IKTen formakuntzarako

          Ikt-en sorrera ikasgeletan eragin esanguratsua eduki dezake ikasleek nola ikasten duten araberan eta irakasleek nola gela barruan  egiten duten lan arabera.
Gaur egungo ikasgela teknologiko bat honako ezaugarri hauek eduki behar ditu eguneratua egoteko:


  • Adituek diseinatutako bideo, multimedia, testu eta grafikoz hornituta dauden on-line baliabideetara sarbidea, bertara sartzeko bertako edukiak zabaltzeko erraztasuna eskaintzen dituen zerbitzari.
  • Ikasleek eduki dezaten bai ikasgela barruan zein kanpoan ikasteko aukera ematen dion teknologiak.
  • Ikasle bakoitza norberaren ikaskuntza era erabiltzeko gaitasunak emango dizkie teknologiak.
  • Teknologiari esker arlo desberdineko edukiak lortu ditzakete.

          Ikt-ek eta ezagutzaren gizartearen sorrerakin, liburutegiak bere funtzioak aldatu dituzte, gaur egungo prozesuei egokitzeko hau da, beste eremu batzuetara zabaldu egin baita, horrela ezagutzaren kudeaketari eskainitako espazio fisikoa, fisiko eta birtual batean bihurtu da.



 Giza-baliabideak IKTen hezkuntza antolaketarako.

         Zuzendaritza taldeak, Ikt koordinatzaileak eta informatikako teknikoak  ikt-en antolakuntza hezkuntza sisteman paper oso garrantzitsua jokatzen dute.





No comments:

Post a Comment