Sarrera.
Hezkuntza sistema modernoek IKT-ak hezkuntza aldaketaren ahalbideratzaile
bezala kontsideratzen dute.Ikus dezakegu nola hezkuntza aldaketa bat eragin ditzakeela eta aldaketa honek onartuta egongo da
berrikuntza didaktikoa izateagatik.
Baina errealitatean gauzak ez dira horrela,
Ikt-en sorrera hezkuntza zentroetan eraginkorra izan dadin, ezinbestekoa da
zentro hauen antolakuntzan aldaketak egotea hau da, irakasle
bakarra egotearen ideia tradizionala aldatzen eta kolaborazioan oinarritutako
irakasle-ekipo konplexuagoengatik ordezkatzen ari denez, organizazio ereduak
irakasleei maila altuagoa eskatuko die.
IKTen
eredu antolatzaileak hezkuntzan
Hiru eredu antolatzaile bereizi zituzten hezkuntzan:
- Eredu burokratikoa (erabiliena)
- Sistema soziala
- Komunitatea
Nahiz eta hiru eredu hauek hezkuntza zentroetan presente egon, eredu burokratikoa da irauten
duena, baina zentro hauek estrategi eta teknika egokiekin kudeatuta egon
beharko lukete, ezagutzen gizartearen eskaerak berriei aurre egiteko.
Horretarako lau elementu daude parte hartzen dutena kudeaketa horretan:
- Zuzendaritza taldea (beharrezko konpetentzia antolatzaileekin).
- Baliabideak …(eskolen errekurtsoen gestiorako estrategia antolatzaileak).
- Hezkuntza administrazioarekin harremanak
- Eskolaz
kanpoko agenteekin harremanak( komunitatea, gurasoak, beste eskola zentroak).
Ondoren, hezkuntza zentro batzuek, IKTen integrazioa eman dadin, bereganatu
dituzten antolakuntza modeloak jasotzen dira:
Adopzio
teknologikoaren eredua: eredu honetan azpiegitura teknologikoaren,
baliabideen antolakuntza eta irakasleen konpetentzi teknikoak lantzen dira.Ez
dira hezkuntza zentroaren ikuskera eta helburua argi eta garbi adierazten. Irakasleak
dira aldaketa agente nagusiak. Honako zentroetan pedagogia, azalpenean
oinarrituta dago, horregatik esan genezake Ikt-en helburua komunikazio
gaitasunak lantzea izango dela irakasleek erabiliko badituzte baliabide bezala.
Katalitiko integrazio eredua: Zuzendaritza taldea ikuspegi oso argia duen aldaketaren klabea da. Garapen
estrategikorako plana du, zein irakasleen formakuntza profesionalean
oinarritzen den berrikuntza didaktikoa da eta curriculuma zentroaren testuingurura egokitzen
ahalegintzen da. lidergo argi bat dagoenez, zentroari behartzen dio etengabeko
prozesu berritzaile batean egotea.
Integrazio kulturalaren eredua:
Gaitasun indibidualak, autoikaskuntza eta etengabeko ikaskuntza jasotzeko
gaitasunean oinarrituriko garapen maximoak sustatzen ditu. IKT-ek ikasleen eta
irakasleen etengabeko hobekuntzarako baliabide gisa ulertzen dira.
IKT-ek
ikaskuntza-komunitateen eraikuntzan duten papera
Hezkuntza lidergoari dagokionean, XXI. Mendeko eskolekin bat datozen lau estilo
ezberdin defini daitezke:
- Lider irakasgarri: eredu papera betetzen du, hezkuntza proiektua eta proiektu curricularra koordinatzen ditu, garapen profesionala sustatzen du …
- Lider transformatzailea: hezkuntza zentroaren hobekuntza sustatzen du eta kooperazio eta garapen profesionalaren bitartez honen berrikuntza.
- Lider integratzailea: langilegoaren, hezkuntza jardueraren eta baliabide ekonomikoen gestioen bisioak konbinatzen ditu, eskolako helburua etengabeko hobekuntzari zuzenduz.
- Lider kooperatzailea: Hezkuntza zentro guztiaren partaideek konpartitzen duten ardura gisa ulertzen da lidergoa.
Bestalde, hezkuntza zentro orok,landu beharko luke hiru esparruetara zuzendua
dagoen IKT-en Integraziorako Proiektua:
- IKT-ek zentroaren proiktu kurrikularrean ezarritakoarekin koherenteak diren baliabide didaktiko gisa.
- IKt-ek hezkuntza komunitatea osatzen duten kideen arteko komunikazio tresna gisa.
- IKT-ek eskola zentroaren organizaziorako, gestiorako eta administraziorako baliabide gisa.
Egungo egoera politikoa, ekonomikoa, soziala eta kulturala ez dira egokiak
hezkuntza berrikuntza eman dadin. Gainera, inork ez ditu hartu nahi lidergo
ardurak eta nahiz eta prestakuntza duen jendea gehiago egon, oraindik ere ez
dago eskoletan ematen ari den teknologien integrazioari aurre egiteko irakasle
nahikoak. Dena den, egoera hau normala da aldaketak uneoro ematen direlako.
“Ikasten duten Organizazioak” (IO) “ taldeak oso paper
garrantzitsua izango du. Ezaugarri nagusiak hauek izango dira:
- Ikuskera amankomunak.
- Errespontsabilitate kolektiboa.
- Ikaskuntza profesional bat sustatzeagatik, bai indibidualki zein taldeka.
- Talde bateko partaide bezala sentitzeko gaitasunak lantzen dituzte.
- Errespetua, babesa,ebaluazioa,lidergoa eta kudeaketa lantzen dira.
Ezagutzaren
kudeaketa ikaskuntzaren gizartean
Ikt-ek hezkuntza zentro desberdinak elkar
konektatzeko baliabide bezala erabili dezakegu eta era berean informazioaren
elkartrukea azkarragoa izango da. Nahiz eta momentuz abantailak bakarri ikusi,
aipatu behar dugu Ikt-ek hezkuntzako arlo batzuetarako oso baliagarriak direla
baina ez hain beste batzuentzat.
Hezkuntza espazioen kudeaketa IKTen
formakuntzarako
Ikt-en
sorrera ikasgeletan eragin esanguratsua eduki dezake ikasleek nola ikasten
duten araberan eta irakasleek nola gela barruan
egiten duten lan arabera.
Gaur egungo
ikasgela teknologiko bat honako ezaugarri hauek eduki behar ditu eguneratua
egoteko:
- Adituek diseinatutako bideo, multimedia, testu eta grafikoz hornituta dauden on-line baliabideetara sarbidea, bertara sartzeko bertako edukiak zabaltzeko erraztasuna eskaintzen dituen zerbitzari.
- Ikasleek eduki dezaten bai ikasgela barruan zein kanpoan ikasteko aukera ematen dion teknologiak.
- Ikasle bakoitza norberaren ikaskuntza era erabiltzeko gaitasunak emango dizkie teknologiak.
- Teknologiari esker arlo desberdineko edukiak lortu ditzakete.
Ikt-ek eta
ezagutzaren gizartearen sorrerakin, liburutegiak bere funtzioak aldatu dituzte,
gaur egungo prozesuei egokitzeko hau da, beste eremu batzuetara zabaldu egin
baita, horrela ezagutzaren kudeaketari eskainitako espazio fisikoa, fisiko eta
birtual batean bihurtu da.
Giza-baliabideak IKTen hezkuntza
antolaketarako.
Zuzendaritza taldeak, Ikt koordinatzaileak eta informatikako
teknikoak ikt-en antolakuntza hezkuntza
sisteman paper oso garrantzitsua jokatzen dute.
No comments:
Post a Comment