Monday, October 31, 2011

Elkarrekiko Ikaskuntza eta Ikt


     Gure klaseetan Ikt-ek sartzeko erabakitzen dugunean kontuan hartu beharko ditugu zer nolako ondorioak ekarri ditzaketen arlo teknologiko eta pedagogiko batean. Erabilitako heziketa estrategiaren arabera eredu pedagogiko bat edo beste bat erabiliko dugu. Horregatik aurkitu ditzakegu aukera desberdinak helburuen arabera, hauek izango dira:

     (CAI) Computer Aided Instruction edo Trebakuntza Prozesuak, zein bere helburu nagusia ezagutzak eskuratzea izango da era mekaniko bat erabiliz, non lortzen dituzten emaitzei esker  jakingo dute hurrengo ariketara pasatu dezaketela edo/eta birpasatu behar dutela. Horretarako baliabide desberdinak baliatuz, adibidez EAO (Enseñanza Asistida por Ordenador) asken finean (Konduktismoan oinarrituta baitago.)

     (CSCW) Computer-Supported Cooperative Work edo Lan Kooperatiboen Prozesuak, non ordenagailuei esker lankidetza garatuko da, horretarako barneratuta ditugun kontzeptuen egokitzapenak  erabiliko ditugu. Estrategia honen helburua ez da izango ikaskuntza bat edukitzea baizik eta ikaskuntza horretara heltzeko erabili ditugun tresnak, hau da elkarlana, koordinazioa,(taldekideen artean) eta zereginen banaketa…. (Kontruktibismoan oinarritua.)  

     (CSCL) Computer Support for Collaborative Learning edo Elkarlaneko Prozesuak, estrategi honen bidez ikasleen gizabanako eta taldeko gaitasunak garatuko ditugu. Honi esker heuren arrazoitzeko eta nor  bere buruarekin arduratsu izateko gaitasunak landuko ditugu eta era berean taldearen eta bakoitzaren hazkuntza lortuz. Estrategia hau lantzeko tresna desberdinak erabili ditzakegu, batetik Bersatide eredua. Tresna honek pauso batzuk  proposatzen digu hausnarketa, bilaketa, diseinu eta baliabide eta garapenaren inplementazioan oinarritua. Bestetik elkarlan teknikak, hauek izanda:

  • Jigsaw, taldekideen arteko banaketa ematen da non taldekide bakoitzak bere zatiaren arduraduna izango den eta bukatzerakoan talde lana osatuz. 
  • Brainstorming, bakoitza idei desberdinak proposatzen ditu gustion artean adostasun batera heltzeko. 
  • Piramide, era honetan bakoitza arazo bati konponbide bat bilatzen dio. Bilatuta dagoenean, beste taldekide batekin adostutako konponbide berri batera,( bion artean osatutakoa) heltzen dira eta horrela talde osoak iritzi berdina eduki arte.

No comments:

Post a Comment