Tuesday, October 4, 2011

Ordenagailuak, zirrara eragileak.

     Hezkuntzan, ordenagailuak erreminta gisa ikusteaz gain eta hauek sorrarazten dituzten onura/arazoak ezagutu arren, ezin dugu ahaztu, ordenagailuarekiko dugun harremanak ere, sentsazio ezberdinak eragiten dituela.

     Teknologiak gure erlazioen eta gehiago esanda, gure ezagutzaren eraldatzaile bihurtu dira. Hain zuzen ere, sentsazio hauek dira muturreko ideiak sortzen dituztenak. Bi hitzetan esanda, teknofilia eta teknofobia.

     Lehenengoak, teknologia, arazo guztien konpontzaile bezala ikusten dute, honek ekar ditzakeen errealitatearen ikuspegi eraldatua erakarriz. Beti azkeneko berrikuntzak erabiltzeko nahia erakusten dute.

     Bigarrenek aldiz, beti ere irakaslegoaz hitzeginda, teknologia berriak betiko baloreen mehatxutzat ikusten dutuzte. Baina sakonean begiratuta, egokia ez den formakuntzaren ondorioz sortutako segurtasun eza litzateke arrazoia. Egungo irakasleek, askotan, beraiek baino gehiago dakiten ikasleen aurrean ikusten dute beraien burua, hauen autoestiman eragin nabarmena izanik.

     Beraz, hezkuntzan ordenagailuak edo IKTak modu egoki batean erabiltzeko bidea, irakaslegoaren formakuntzan datza, baina ez formakuntza tekniko batean bakarrik, baizik eta ezagutza tekniko hori, formakuntza pedagogiko sakonago batean integratuz. Ez baita ahaztu behar, tekonologia eta gizartea eskutik doazela.

No comments:

Post a Comment