GROS, Begoña (2000). El
ordenador invisible. Hacia la apropiación del ordenador en la enseñanza.
Barcelona: Gedisa. Ediuoc.
Liburu honetako 5.kapitulua
galdera honi erantzuten saiatzen da: Hobeto ikasten al da ordenagailuekin?
Erantzun zaila edo galdera desegokia.
Kontua ez da ordenagailuekin
ikasi daitekeen, baizik eta ordenagailuekin gertatzen den ikaskuntza nabarmenki
hobea den.
Informatikak duen eragina
zein den jakin nahi dugu, baina alfabetizazioak izandako eraginaren inguruan
ere ez daukagu-eta ezagutza sakonik! Beraz, hain azkar aldatzen diren
teknologien inguruan, alderdi zehatzak aztertzea da onena. Lehenik eta behin,
hezkuntza eta irakaskuntza bidearen arteko harremanaz dauden hiru iritziak
ezagutu behar ditugu:
Irakaskuntza bideak
gertatzen den ikaskuntzan eragina duela uste dutenak. Hauen arabera, bideak metodoa
baldintzatu egiten du eta, ondorioz, ikaskuntza ere bai.
Bideak ikaskuntzan eraginik ez duela uste dutenak. Hauen ustez, berriz, erabilitako
bideak instrukzioa garraiatuko dute, baina besterik ez. Ikaskuntza
instrukzioaren baitakoa izango da.
Eta bideak eragin dezakeela uste dutenak. Erdipareko iritzi honetan daudenek
esaten dute erabilitako bideak irakaskuntza gidatzen ez badu ere, tresna horien
ezaugarri batzuek eragina izan dezaketela ikaskuntzan.
Eraginik bai edo ez,
ordenagailuen ezaugarriak aztertzea beharrezkoa da, halanola: notazio mota
ugariak (testua, irudiak, musika, bideoa...); dinamikotasuna (beste
komunikabide batzuetan baino garrantzia handiagoa du denboraren dimentsioak);
eta batez ere, interaktibotasuna.
Ehundaka ikerketa egin dira
ordenagailuen eta hezkuntzaren inguruan. Datu mordoa dago bilduta. Baina datu
horiek nola interpretatu da arazoa. Ikerketa horien sailkapena egitea da bide
bat eta ildo horretan proposamen ezberdinak daude: kronologikoki antolatzea;
ikerketa motaren arabera (teorikoak, enpirikoak, ebaluazioak...); Ikerketa
metodoaren arabera (kuantitatiboak, kualitatiboak, teoria kritikoak...); teknologia hauen kostua (ekonomikoa edo ekologikoa) ikaskuntzaren hobekuntzarekin alderatzen dituztenak;
ikerketaren ardatzaren arabera (tresna, ikaslea, testuingurua)...
Ez dago garbi, beraz,
ordenagailuak erabilita gertatzen den ikaskuntza nabarmenki hobea den.
No comments:
Post a Comment