Monday, October 10, 2011

Konpetentzia digitala eta informazionala eskolan.

     Gaur egungo gizartean berrikuntza teknologikoak ezin ditugu utzi alde batera, ikasleentzat erakargarriagoa delako makina digital bat liburu bat baino eta barneratuta dutelako makinen eta teknologien erabilera euren egunerokotasunean tresna teknologiko ezberdinak erabiltze dituztelako, hau da: mp4, bideojokoak, ordenagailuak, internet, sare sozialak... hori dela eta jadanik hezkuntzan aldaketak daude. Garai batetan, irakasleak liburua besterik ez euskarri izanda, ezagutzaren iturri bakar bihurtzen ziren, gaur egun aldiz ugariak eta anitzak dira  iturri hauek, irakasle eta liburuez gain teknologia berriek eskaintzen duten aukera sorta, esaterako: internet, twiter, moodle..  Horregatik XXI. mendeko kultura, multimodala dela esan dezakegu adierazi, sortu, eta banatu daitekeelako era desberdinetan, papera edo/eta pantailan izan daitekeen bezala. Hau ikusi eta gero hezkuntzan alfabetizazio digital baten beharra zegoela konturatu ziren eta horregatik sortu zituzten hiru alfabetizazio desberdinak: ikus-entzunezkoa, teknologikoa eta informazionala:
  • Ikus-entzunezkoa: Ikasleak testu audiobisualak analizatzeko eta sortzeko gaitasunak edukiko dituzte. 
  • Teknologikoa:   Ikasleak informatika bere bariante desberdinetan erabil ahal izateko trebetasun batzuk garatuko dituzte. 
  • Informazionala: Ikasleak informazioa bilatzeko eta aztertzeko konpetentzi eta trebetasun batzuk garatuko dituzte.

     Alfabetizazio honen helburu nagusiak Ikasleak ikasten ikastea da, hau da, bere bizitzarako iraunkorra izan behar duen auto- ikaskuntza garatzeko gaitasuna sustatzea, IKT ak eremu profesional batean erabiltzeko gai izatea informazioa esanguratsuena bilatuz eta informazioa azaldu eta adierazteko gai izatea.
     Helburu hauek lortzeko nahiz eta alfabetizazio digital bat egon, azpimarratzekoa da  irakasleak eta bere prestakuntzak duen garrantzia. Irakasle batek, formakuntza teknologiko minimo bat izan beharko luke, ikasleak ikasi behar dituzten edukiak menperatuak izan beharko ditu, horretarako irakasgaiekin loturiko materiala eta erreminta digitalak ezagutu behar ditu, ez bakarrik edukiak transmititzeko baizik eta baliabide hauek beste esparru batetan gauzatzeko edo erabiltzeko ikaslea gai izan dadin.

     Helburua ez da irakasleak soilik erreminta kontrolatzea eta ikasleari helburura heltzeko bide bakarra dagoela irakastea, baizik eta irakaslea gai izan behar du ikaslea baliabide ezberdinez janzteko lortu nahi duen metara heltzeko eta horretarako bide edo aukera ezberdinak dituela ohartarazteko.  Aberasgarritasuna egiten ikastean dago eta egite horretatik ikasitakoa esparru ezberdinetan erabiltzeko gaitasunean.


No comments:

Post a Comment