Gaur egungo gizartean berrikuntza
teknologikoak ezin ditugu utzi alde batera, ikasleentzat erakargarriagoa delako
makina digital bat liburu bat baino eta barneratuta dutelako makinen eta
teknologien erabilera euren egunerokotasunean tresna teknologiko ezberdinak
erabiltze dituztelako, hau da: mp4, bideojokoak, ordenagailuak, internet, sare
sozialak... hori dela eta jadanik hezkuntzan aldaketak daude. Garai batetan,
irakasleak liburua besterik ez euskarri izanda, ezagutzaren iturri bakar
bihurtzen ziren, gaur egun aldiz ugariak eta anitzak dira iturri hauek, irakasle eta liburuez gain
teknologia berriek eskaintzen duten aukera sorta, esaterako: internet, twiter,
moodle.. Horregatik XXI. mendeko kultura,
multimodala dela esan dezakegu adierazi, sortu, eta banatu daitekeelako era
desberdinetan, papera edo/eta pantailan izan daitekeen bezala. Hau ikusi eta
gero hezkuntzan alfabetizazio digital baten beharra zegoela konturatu ziren eta
horregatik sortu zituzten hiru alfabetizazio desberdinak: ikus-entzunezkoa,
teknologikoa eta informazionala:
- Ikus-entzunezkoa: Ikasleak testu audiobisualak analizatzeko eta sortzeko gaitasunak edukiko dituzte.
- Teknologikoa: Ikasleak informatika bere bariante desberdinetan erabil ahal izateko trebetasun batzuk garatuko dituzte.
- Informazionala: Ikasleak informazioa bilatzeko eta aztertzeko konpetentzi eta trebetasun batzuk garatuko dituzte.
Alfabetizazio honen helburu nagusiak
Ikasleak ikasten
ikastea da, hau da, bere bizitzarako iraunkorra izan behar duen auto- ikaskuntza
garatzeko gaitasuna sustatzea, IKT ak eremu profesional batean erabiltzeko gai
izatea informazioa esanguratsuena bilatuz eta informazioa azaldu eta
adierazteko gai izatea.
Helburu hauek lortzeko nahiz eta
alfabetizazio digital bat egon, azpimarratzekoa da irakasleak eta bere prestakuntzak duen
garrantzia. Irakasle batek, formakuntza teknologiko minimo bat izan beharko
luke, ikasleak ikasi behar dituzten edukiak menperatuak izan beharko ditu,
horretarako irakasgaiekin loturiko materiala eta erreminta digitalak ezagutu
behar ditu, ez bakarrik edukiak transmititzeko baizik eta baliabide hauek beste
esparru batetan gauzatzeko edo erabiltzeko ikaslea gai izan dadin.
Helburua ez da irakasleak soilik
erreminta kontrolatzea eta ikasleari helburura heltzeko bide bakarra dagoela
irakastea, baizik eta irakaslea gai izan behar du ikaslea baliabide ezberdinez
janzteko lortu nahi duen metara heltzeko eta horretarako bide edo aukera
ezberdinak dituela ohartarazteko.
Aberasgarritasuna egiten ikastean dago eta egite horretatik ikasitakoa
esparru ezberdinetan erabiltzeko gaitasunean.
No comments:
Post a Comment